Wednesday, February 21, 2018

Berat Badan Menurun

بسم الله الرحمن الرحيم 
Assalamualaikum

Berat Badan Menurun


Yes.. seperti tajuk di atas... berat badan aku pernah menurun dari XXkg ke XXkg... hehehe...Percaya atau tidak tapi itulah yang berlaku.. Bukan senang tau nak turunkan berat badan.. ofkos la ada usaha yang perlu dibuat.. So sebelum aku cerita kan antara usaha yang aku buat.. Korang tengok la dulu gambar masa berat badan aku ni di tahap maksimum...









Okey... jadi itulah gambar2 di mana berat aku paaaaling berat sekali lah...

Okey bawah ni pulak masa berat aku tahap minimum setakat yang aku capai... 




Silakan tengok..hehehe




Sikit je gambar masa ni.. sebab malas nak cari yang lain-lain.. nanti kalau jumpa lagi gambar aku tambah lagi ye...

So korang mesti tertanya-tanya kan macam mana aku boleh kurang kan laa sikit berat badan tu walaup0n xde la banyak mane p0n.. tapi atleast kurang la jugak daripada nampak boolat seperti di atas tu..

Sebenarnya tak ada la apa rahsia sangat.. aku just jaga makan dan kurangkan pengambilan nasi sahaja.. aku banyak berpuasa.. aku puasa dari Isnin hingga Khamis.. Jumaat, Sabtu dan Ahad tu aku melantak je ape yang aku teringin bersama dengan kakak tercinta..


Resultnya dapat la penurunan berat badan yang agak memuaskan hati juga... 

Jadi ini lah perkongsian yang aku nak share bagi sesiapa yang ada niat nak kurangkan berat badan.. Dengan mengurangkan pengambilan nasi korang boleh kurangkan berat badan secara drastik.. Dan dengan banyakkan berpuasa korang boleh kekalkan berat badan justeru kurangkan juga serba sedikit nafsu makan yang membuak-buak tu.. Inshaa Allah...

Sekian saja perkongsian dari saya.. 

Terima kasih kerana sudi membaca..



2 comments:

k0men jangan xk0men...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...